کیسه بگ فیلتر پلی استر

آنچه در این مقاله می خوانید...

مشخصات کیسه پلی استرجنس کیسه بگ فیلترنحوه عملکرد بگ فیلتر کیسه اینکات نگه داری بگ فیلتر
کیسه بگ فیلتر پلی استر

کیسه بگ فیلتر پلی استر

کیسه بگ فیلتر پلی استر مهمترین عنصرکلیدی درسیستم های غبارگیری ،جمع آوری گردوغبار و کنترل کننده های غبار است.

درمیان انواع کیسه فیلتر ها با خواص گوناگون بگ فیلتر پلی استر به دلیل خواص خوب فیزیکی و همچنین هزینه نسبتا پایین آن نسبت ب فیلتر های موجود در سیستم فیلتراسیون تهویه صنعتی از محبوبیت بالا تری برخوردار است.

تقریبا در۹۰ درصد صنایع که دمای کارزیر ۱۲۰ درجه و ذرات غبار ساده بدون خاصیت اسیدی و بازی شامل می شوند این نوع کیسه کاربرد دارد در غیر این صورت باید از کیسه هایی با خواص خاص دیگر استفاده شود.

مشخصات کیسه پلی استر

کیسه بگ فیلتر

کیسه بگ فیلتر پلی استر متداول ترین و کم هزینه ترین نوع متریال بگ فیلتر می باشد و این امر باعث شده که بگ فیلتر پلی استرمتداول ترین فیلتر مورد استفاده درسیستم جمع اوری گرد و غبار یا غبار گیر باشد .

درطراحی و تولید کیسه های بگ فیلتر علاوه بر نوع غبار و دمای هوای عبوری مواردی مانند شرایط گاز ورودی افت فشار  نسبت هوا به سطح پارچه و سرعت عمودی گاز بین کیسه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد بگ فیلتر ها در دمای بالا و پایین نیز راندمان بالایی دارند و بیش از پنجاه نوع جنس مختلف ،بدون دفورمیتی و تغییر سایز پس از مصرف داوم  بالا،عمر مفید طولانی و بدون چسپندگی در شرایط آب و هوایی شرجی تولید می شوند .

جنس کیسه بگ فیلتر

انواع کیسه بگ فیلتر

الیاف پلی استر با کد اختصاری  PET یا PES یکی از پرمصرف ترین الیاف جهت تولید کیسه فیلتر هستند که به روش ذوب ریسی تولید می شوند و به صورت های مختلف فلامینتی،لاین ،اسپاین قابل عرضه هستند.

مهمترین ویژگیهای الیاف الاستیسیه مناسب، پایداری ابعادی ،مقاومت بالا در برابر اسید های معدنی و آلی است.

دراین سیستم از یک محفظه که تعدادی کیسه با جنس مورد نیاز را درخود جای داده است و از عبور کردن گرد و غبار جلوگیری می کند برای تمیز نمودن فیلتر در مقطع های زمانی معین با فشار هوا گرد و غبار موجود به هاپر زیرین ریخته میشود؛ با توجه به نوع غبار تا ۹۹٫۹ درصد عملکرد فیلتر کیسه ای مطلوب خواهد بود .

اکنون که تکنولوژی پیشرفت چشم گیری داشته است و نسل جدیدی از الیاف کیسه ای تولید شده است که میتوان از آنها برای موارد مختلف بهره برد با این امکان این نوع فیلتر ها قادر هستند تا دمای ۲۰۰ درجه را تحمل کنند .

نحوه عملکرد بگ فیلتر کیسه ای

غبار برروی کیسه جمع میگردد در سبد [CAGE] به عنوان نگه دارنده کیسه از فروریختن ان حین فیلتراسیون جلوگیری کرده و اجازه تمیز کردن کیک و غبار و تشکیل مجدد ان را می دهد . ابعاد کیسه باید متناسب با سبد بوده تا عمر کیسه بهینه گردد.

کیسه فیلتر پلی استر ،حرفه ای ترین کیسه فیلتر میباشد که یک تولید داخلی است و در داخل کشور عزیزمان ایران تولید میشود.

نکات نگه داری بگ فیلتر

جنس کیسه بگ فیلتر

بهتر است در فواصل زمانی مرتب فیلتر های بگ فیلتر تعویض شود حتی اگر زود تر نسبت به عوض نمودن آن اقدام نمایید دیگر نیازی به صرف هزینه های اضافی بابت تعمیر قطعات پرداخت کنید ؛ همچنین امکان دارد کارکنان و کارگران با خطر آلاینده ها مواجه باشند و سلامتی انها که جزء موارد الزام آور است .

از طرفی انسداد فیلتر های کیسه ای  هزینه های سیستم هوای فشرده را افزایش میدهد و فن به جهت کاربرد بیش از حد روی ان فشار اعمال میشود.

 

 

 

 

یاسین ابراهیمی نسب

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *