دستگاه سنگ شکن فکی

آنچه در این مقاله می خوانید...

دستگاه سنگ شکن فکیمشخصات دستگاه سنگ شکن فکیاجزای سنگ شکن فکینکات مهم نگهداری سنگ شکن فکیقابل توجه مشتریان گرامی:تولید ، طراحی و نصب و راه اندازی خط سنگ شکن
دستگاه سنگ شکن فکی

دستگاه سنگ شکن فکی

دستگاه سنگ شکن فکی

دستگاه سنگ شکن فکی بعنوان اولین دستگاه خردایش در مجموعه تجهیزات سنگ شکن کاربرد دارد. بدلیل توانایی منحصر بفرد،این دستگاه توانایی شکستن انواع مختلف از سنگ های سخت معدنی نظیر سنگ آهن ، کوارتز ، کرومیت ، مس و … را دارد.

بدلیل طراحی خاص و ساده سنگ شکن فکی و راندمان بالا و در عین حال حداقل استهلاک موجب استقبال زیاد مجموعه معدن داران و صاحبان خطوط سنگ شکن شن و ماسه گردیده است.

مشخصات دستگاه سنگ شکن فکی

مشخصات سنگ شکن فکی

پروسه خردایش سنگ در این دستگاه بصورت فشار و ضربات متوالی مستقیم خطی از دو تا چهار جهت بر بدنه سنگ انجام می پذیرد.

این دستگاه بصورت ساده دارای دو عدد فک ، یک فک ثابت و یک فک متحرک ساخت می شود. بر روی هر فک جهت تماس مستقیم و فرسایشی با سنگ ها توسط صفحات ضخیم بنام شانه فک قرار میگیرد. شانه های فک بصورت ریخته گری از آلیاژ های بسیار سخت و مقاوم به سایش و شکستن ساخته میشوند.

اندازه سنگ شکن های فکی توسط سایز دهانه ورودی مشخص می شود. بعنوان مثال اگر ابعاد دهانه ورودی ۱۰۰ سانتیمتر در ۷۰ سانتیمتر باشد ، این دستگاه فک ۱۰۰ در ۷۰ نامگذاری میشود. دلیل این نوع نامگذاری امکان ورود حداکثر اندازه سنگ با ابعاد نامگذاری شده می باشد.

سایز خروجی سنگ شکن فکی بنابر اندازه فک متفاوت می باشد. که بوسیله پیچ ریگلاژ تا محدوده خاصی قابلیت تنظیم دارد.

که معمولا در فک های کوچک از حداقل ۵۰ میلیمتر شروع می شود.

 

اجزای سنگ شکن فکی

  • شاسی دستگاه (برای نصب سنگ شکن فکی و الکتروموتور)
  •  فولی ها یا لنگر فک (شامل دو عدد )
  • توگل و فک متحرک
  • فک ثابت
  • شانه های قابل تعویض بر روی فک ها
  • بغل بندهای داخلی
  • یاتاقان و بلبرینگ دو طرف توگل
  • پیچ ریگلاژ تنظیم دهانه خروجی فک
  • فنر ارتجاعی برگشت فک متحرک
  • الکتروموتور و تسمه های انتقال نیرو

قطعات بالا بصورت کلی بوده و مانند فنر ارتجاعی ممکن است در بعضی از سنگ شکن های فکی از دو عدد فنر استفاده شود.

نکات مهم نگهداری سنگ شکن فکی

راه اندازی خط سنگ شکن

با وجود طراحی بسیار ساده دستگاه سنگ شکن فکی و قابلیت تعمیر و تعویض آسان این دستگاه ، سهل انگاری در سرویس های روزمره و عدم استفاده و کاربرد صحیح باعث خسارات و استهلاک شدید خواهد بود.

سرویس کاری سنگ شکن فکی همواره باید یکی از ضروریات مداوم کارگاه باشد. روغن کاری توگل و گریس کاری  یاتاقان ها عمده بحث نگهداری خواهد بود.

بازدید دوره ای شانه ها و بغل بند ها امکان استفاده بهتر و راندمان بالاتر را دارد. در صورت سایش بیش از حد شیارهای شانه ها، بازده خروجی دستگاه را کاهش و فشار زیادی به توگل و الکتروموتور وارد می کند.

بهتر است در راه اندازی خط سنگ شکن قبل از دستگاه سنگ شکن فکی بجای فیدر های معمولی ، فیدر های گریزلی نصب شود تا از ورود خاک نرمه و سایز های کوچک سنگ به دورن فک و ایجاد استهلاک بی مورد، جلوگیری شود.

همواره از ورود یکباره حجم زیاد سنگ به دهانه فک اجتناب شده و با تنظیم دریچه فیدر قبل از فک و یا موانع فیزیکی مختلف ، بار به صورت یکنواخت و غیر حجمی وارد دستگاه شود.

در صورت مشاهده لرزش غیر معمول سریعا نسبت به شناسایی علت و رفع مشکل اقدام شود.

تسمه های محور فولی و الکتروموتور به نحو مناسب ریگلاژ شود که باعث فشار مضاعف یا دور آزاد تسمه نشود.

قابل توجه مشتریان گرامی:

مجموعه صنعتی آرت آسفالت با بهره گیری از توانمندترین تولیدکنندگان در زمینه ساخت و تولید قطعات و تجهیزات خردایش و سنگ شکن ، امکان ارائه مشاوره های تخصصی ، برآوردهای اولیه تاسیس خطوط خردایش ، طراحی و راه اندازی خط سنگ شکن از صفر تا صد را خواهد داشت.

تولید ، طراحی و نصب و راه اندازی خط سنگ شکن

تولید ، طراحی و راه اندازی خط سنگ شکن و سایر خطوط خردایش صنعتی و معدنی در ظرفیت و تناژ مختلف با خروجی استاندارد ، ضمن پشتیبانی فنی و در صورت لزوم خدمات اجرایی با رعایت حقوق مشتریان گرامی سرلوحه کار ما قرار دارد.