مرکز تولید و خرید الکتروموتور در ایران

آنچه در این مقاله می خوانید...

قیمت روز الکتروموتور سه فاز ایرانیخریدار الکتروموتور دست دومفروش الکتروموتور ارزان قیمت در بازار تهرانمعرفی الکتروموتور و کاربردهای آن

تولید و خرید الکتروموتور در مدل ها و قابلیت های مختلف صورت می گیرد. الکتروموتور عنوان وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کرده و از اجزای مختلفی با کاربرد متفاوت و متنوع تشکیل شده است. 

مرکز تولید و خرید الکتروموتور در ایران

قیمت روز الکتروموتور سه فاز ایرانی

قیمت روز الکتروموتور سه فاز ایرانیتجهیزات و وسایل مختلفی هستند که تبدیل کننده انرژی الکتریکی یا بالعکس به انرژی های دیگر هستند. به عنوان مثال الکتروموتور نام وسیله ای است که تبدیل کننده انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی می باشد.

بیشتر وسایل و تجهیزات خانگی و صنعتی دارای الکتروموتور هستند که ساده ترین و در دسترس ترین آنها را می توان در کامپیوتر خانگی مشاهده کرد.

این وسیله دارای دو الکتروموتور بوده  که هر یک وظایف مختلفی دارند. نوعی از آن سبب چرخش هارد دیسک و نوع دیگر تهویه کننده هوا می باشد. 

الکترو موتور ها از جهات مختلف تقسیم بندی می شوند که دسته ای از آنها سه فاز و دسته دیگر دو فاز هستند.

نوع تقسیم بندی دیگر نیز بر اساس نوع فلز به کار رفته در آنها می باشد که عبارتند از:

  • الکتروموتور چدنی
  • الکتروموتور آلومینیومی

در صنایع مختلف و تجهیزات گوناگون مانند صنعت کشتی رانی و یا صنایع خودرو سازی، الکتروموتور هایی با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند که بر همین اساس قیمت روز هر کدام از دیگری متفاوت است. 

از طرفی از آن جا که برند های مختلفی از این قطعات تولید شده است بر این اساس نوع برند و شرکت تولید کننده نیز عامل دیگری برای تفاوت قیمت الکتروموتور است.

نوع سه فاز الکتروموتور قدرت بیشتری در مقابل نوع تک فاز دارد و از این رو در صنایع گوناگونی دارای کاربرد می باشد.

خریدار الکتروموتور دست دوم

الکتروموتور یکی از وسایل مهم در زندگی بشر به شمار می رود که نقش و اهمیت آن به دلیل گستردگی کاربردش در بخش های مختلف صنعتی می باشد.

از نظر تعداد فاز الکتروموتور ها به دو نوع:

  • الکتروموتور تک فاز
  • الکتروموتور سه فاز

تقسیم بندی می شوند. نوع سه فاز در مقایسه با نوع تک فاز قدرت و توان بیشتری داشته و در گروه الکتروموتور های القایی قرار می گیرد.

این تجهیزات داخل قفسه های سنجابی قرار گرفته که تا صد اسب بخار توانایی دارند. مهمترین مزیت های این نوع الکتروموتور ها عبارت است از:

  • قیمت مناسب
  • کاربرد آسان
  • هزینه بهره وری
  • طراحی مستحکم

از اجزای این قطعات که مبدل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی می باشند می توان به:

  • درپوش بلبرینگ، درپوش محافظ پروانه، درپوش جعبه ای اتصالات، درپوش یا قالپاق
  • پروانه خنک کننده، جعبه اتصالات، پلاک موتور، سرسیم ها، حلقه حمل و نقل موتور 
  • سیم پیج استاتور، روتور، هسته ی استاتور، محور یا شفت، بلبرینگ، یاتاقان بلبرینگ

اشاره نمود. هر کدام از این بخش ها در الکتروموتور کار خاصی انجام می دهند. به عنوان مثال، استاتور از ورق های فولادی تشکیل شده است که خود شامل قسمت هایی مانند سیم پیچ ها، هسته مغناطیسی، بدنه و یاتاقان می شود.

الکتروموتور توسط شرکت های مختلف با ویژگی های متفاوت تولید می شود که هر یک قیمت خاص دارد. انواع الکتروموتور دست دوم نیز از مدل هایی هستند که نسبت به الکتروموتور نو قیمت کمتری دارند.

بنابراین کسانی که تمایل به خرید انواع ارزان قیمت این کالا دارند می توانند نوع دست دوم آن را تهیه نمایند. فروش الکتروموتور دست دوم توسط این شرکت صورت گرفته و به این صورت در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

فروش الکتروموتور ارزان قیمت در بازار تهران

فروش الکتروموتور ارزان قیمت در بازار تهرانالکتروموتور همان طور که اشاره شد در انواع سه فاز و تک فاز تولید می شود که به نوع سه فاز آن دینام القایی نیز اطلاق می شود.

در این شکل از الکتروموتور چرخش محور دینام دارای سرعت مشخصی است تا بتواند بهترین کارآیی را داشته باشد.

گستردگی کاربرد های الکتروموتور نشان دهنده اهمیت آن می باشند. به عنوان مثال:

  • صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنعت خودروسازی، صنایع فولاد سازی
  • صنعت کشاورزی، معدن، نفت گاز و پتروشیم و صنایع دریایی

مهمترین صنایعی هستند که از الکتروموتور به نحوی در آنها استفاده شده است. تجهیزات مختلفی به این منظور در صنایع مختلف به کار برده می شوند که برخی از آنها مانند الکتروموتور تبدیل کننده انرژی الکتریکی به مکانیکی و برخی دیگر این عمل را بالعکس انجام می دهند که در این شرایط ژنراتور نامیده می شوند.

نوع دیگر دینام پله ای است که در صنایعی مانند صنعت تولید مواد و لوازم بهداشتی کاربرد زیادی دارد. در این صنعت از آن جا که نیاز به حرکت دقیق نوار نقاله وجود دارد بنابراین الکتروموتور دینامی می تواند بهترین گزینه برای عملکرد صحیح آن باشد.

در بازار تهران مانند بازار اغلب کشور الکتروموتور های مختلفی مشاهده می شوند که هر کدام قیمت و برند خاصی دارند و بر همین اساس قابل تقسیم بندی می باشند.

دانش مهندسی به کمک این صنعت آمده و به همین دلیل امروزه می توان شاهد تنوع موجود در این کالا بود. 

معرفی الکتروموتور و کاربردهای آن

الکتروموتور نوعی قطعه با ابعاد مختلف و کارکرد های متفاوت است و بر همین اساس به سه نوع:

  • الکتروموتور سه فاز پوسته آلومینومی
  • الکتروموتور سه فاز پوسته چدنی
  • الکتروموتور تک فاز

می توان اشاره کرد. این وسیله دارای دو نوع سرعت اسمی و نامی است که بر اساس استاندارد های خاص تولید می شوند.

بر این اساس روش های مختلفی برای کد گذاری آنها مشاهده می شود که بر اساس نحوه نصب( با پایه و بدون پلانچ، بدون پایه و با فلانچ، با پایه و با فلانچ) و شکل نصب گروه بندی می شوند. 

این تجهیزات نیز مانند دیگر قطعات و وسایل الکترونیکی نیاز به خنک کننده دارند. سیستم خنک کنندگی به دو روش خنک کاری با فن به صورت مستقل و خنک کاری سرخود به وسیله فن نصب شده روی موتور عمل می کند.

از دیگر مشخصات این قطعات نصب الکتروموتور است که لازم است در محیط هایی با حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی گراد و با ارتفاع از سطح دریا در حدود ۱۰۰۰ متر نصب شوند.

در صورتی که شرایط استاندارد برای نصب الکتروموتور رعایت نشود موجب کاهش توان خروجی موتور شده و از این رو مانع کارکرد درست آن خواهد شد.

امروزه الکتروموتور ها جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بشر بوده و در همه ابعاد دارای کاربرد می باشند. به عنوان مثال ساده ترین شکل یک الکتروموتور را می توان در کامپیوتر های خانگی مشاهده کرد.

نوع این الکتروموتور کوچک بوده و انواع بزرگ آن در صنایع مختلفی همچون:

  • کارخانجات صنایع غذایی، صنایع دارویی و پزشکی، صنعت خودروسازی، صنایع فولاد سازی
  • صنعت کشاورزی، صنعت معدن، صنایع نفت گاز و پتروشیمی و صنایع دریایی

به کار می روند.

یاسین ابراهیمی نسب

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *