خرید ویژه انواع یاتاقان و بلبرینگ

آنچه در این مقاله می خوانید...

منظور از یاتاقان ماشین چیست؟مقایسه جنس انواع یاتاقانقیمت خرید ویژه انواع یاتاقانمراکز خرید انواع یاتاقانخرید ویژه انواع یاتاقاننکات نگهداری یاتاقان

خرید ویژه انواع یاتاقان و بلبرینگ به صورت عمده و جزئی در همین سایت صورت می گیرد. امروزه با توجه به این که این محصول نقش مهمی در سلامت خودرو و به ویژه موتور خودرو دارند، استفاده از آنها نیز کاملا ضروری می باشد.

خرید ویژه انواع یاتاقان و بلبرینگ

منظور از یاتاقان ماشین چیست؟

به بیان دیگر در موتورها برای احتراق داخلی موتور نیاز به حرکت رفت و برگشتی پیستون به صورت دورانی می باشد که از شاتون و میل لنگ استفاده می شود. برای قرار دادن و به حرکت درآمدن میل لنگ از این وسیله استفاده می شود، تا کار حرکت به راحتی و باسهولت بیشتری انجام شود.

این یاتاقان ها با توجه سیلندر خودرو تعبیه می شوند. برای مثال در حال حاضر برای خودروهای ۴ سیلندر به طور نسبی از ۴ عدد از آنها استفاده می شود و میل لنگ روی این ۵ یاتاقان سوار شده و عمل روغن کاری کاری میل لنگ نیز از طریق سوراخ هایی که روی آنها وجود دارد به خوبی انجام می شود.

همچنین برای اتصال شاتون به میل لنگ نیز از یاتاقان هایی استفاده می شود که به آنها متحرک می گویند. در واقع این محصول باعث می شوند که شاتون ها بتوانند به راحتی چرخش کرده و نیروی حاصل از احتراق در موتور را به میل لنگ انتقاد بدهند.

تعداد یاتاقان های موتور با توجه به قدرت موتور و سرعتی دورانی که موتور دارد متفاوت است. به همین دلیل تعداد ثابت آنها درون هر موتور می تواند از ۲ تا ۵ مورد تغییر کند. در این وسیله ثابت شیارهایی تعبیه شده که با انتقال روغن مانع تماس مستقیم یاتاقان ها و میل لنگ با سطح فلز می شوند.

گاهی اوقات این نمونه ها دچار آسیب شده که دلیل اصلی آن به خاطر رانندگی غلط و زیاد گاز دادن و همچنین کبود روغن و یا کاهش فشار روغن می باشد. بر این اساس لازم است برای جلوگیری از خرابی آنها به طور مرتب روغن خودرو چک یا تعویض شود.

 

مقایسه جنس انواع یاتاقان

مقایسه جنس انواع یاتاقان

جنس یاتاقان ها به طور عمومی از موارد مختلفی است. در واقع با توجه به نوع
کاربرد آنها در خودروها و قدرت موتورها از انواع این محصول استفاده می
شود. این وسایل با انجام روانکاری مانع از ایجاد اصطکاک و آسیب دیدن
موتور خودرو می شوند. در این جا به صورت اجمالی به انواع یاتاقان ها با
توجه به جنس آنها پرداخته می شود.

  • یاتاقان های چدنی؛ این یاتاقان برای استفاده در موتورهای سبک کاربرد دارند. با توجه به خاصیت لغزندگی کمی که دارند چندان نیاز به روغن کاری نیز ندارند.
  • یاتاقان های اسفنجی؛ این یاتاقان ها نیز به عنوان نمونه خود روغن رسان معروف اند.
  • یاتاقان های برنزی؛ این نوع هم برای بارهای سنگین ولی سرعت های کم مناسب هستند.
  • یاتاقان های بابیتی؛ از این یاتاقان برای استفاده در دوران های بالا استفاده می شود. دلیل آن هم میزان لغزش بسیار بالای آنها می باشد.
  • یاتاقان های کربنی؛ از این محصول برای مواردی که میزان حرارت موتور بالا بوده و روغن کاری به صورت معمولی امکان پذیر نیست، استفاده می شود.
  • یاتاقان های تفلنی؛ این نوع نیز احتیاجی به روغن کاری ندارد و تحمل بارهای بسیار سنگین را نیز دارا است.
  • یاتاقان های مرکب؛ قدرت این یاتاقان ها از همه انواع بیشتر بوده و در مقابل بارهای زیاد از آنها استفاده می شود. جهت خرید ویژه انواع یاتاقان می توانید، باما در ارتباط باشید.

قیمت خرید ویژه انواع یاتاقان

قیمت خرید ویژه انواع یاتاقان

به طور کلی می توان گفت قیمت خرید ویژه انواع یاتاقان ها به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت یاتاقان ها، جنس مورد استفاده آنها می باشد. به بیان دیگر هرچه این وسیله از قدرت بالاتر و هم چنین توانایی بیشتری برای روغن کاری و روانکاری برخوردار باشند قیمت آنها نیز به تناسب بالاتر است.

البته همان طور که می دانید یکی دیگر از موارد تعیین کننده قیمت این وسایل، نوع برند شرکت سازنده آنها می باشد.

مراکز خرید انواع یاتاقان

مراکز خرید انواع یاتاقان

امروزه در مراکز خرید لوازم یدکی، انواع یاتاقان را می توانید به سهولت پیدا کنید. در واقع از آن جایی که همه خریداران به دنبال خرید مقرون به صرفه و ارزان تر هستند، می توان گفت شما با خرید ویژه انواع یاتاقان به صورت مستقیم و به طور عمده می توانید تا حد زیادی این محصولات را ارزان تر تهیه نمایید.

خرید ویژه انواع یاتاقان

به طور کلی یاتاقان ها به چهار روش میزان اصطکاک را به طور خوبی کاهش می دهند. این روش ها را در این جا به اختصار توضیح می دهیم.

  • با کمک مواد؛ با استفاده از موادی که یاتاقان ها را از آن ها می سازند، مانند استفاده از پلاستیک در تولید آن
  • با کمک شکل؛ در این روش نیز معمولا با استفاده از غلتک ها یا کره ها یاتاقان ها وظیفه خود را به خوبی اجرا می کنند.
  • به کمک سیال ها؛ این کار نیز با استفاده از یک لایه روانساز سیال انجام می شود. در واقع این کار با کاهش نیروی عمودی بین اجزا صورت می گیرد.
  • به کمک میدان ها؛ در این روش نیز با استفاده از میدان های الکترو مغناطیسی از برخورد سطح سخت جلوگیری می کنند.

لازم به ذکر است که گاهی نیز این کار به صورت ترکیبی انجام می شود. یعنی ممکن است به طور همزمان از میدان مغناطیسی و سیالها استفاده شود که این کار موجب می‌شود قدرت موتور برای سرعت های بالاتر افزایش یابد.

لازم به ذکر است که حرکت هایی را که این یاتاقان ها مجاز هستند انجام دهند عبارتند از مواردی که در زیر توضیح داده می شود.

  • حرکت کروی؛ مانند لولای کاسه ساچمه ای
  • حرکت مفصلی؛ مانند درها
  • حرکت محوری؛ مثل چرخش میله محور
  • حرکت خطی؛ مانند حرکت کشوها

نکات نگهداری یاتاقان

به طور کلی می توان گفت وظیفه یاتاقان ها جلوگیری از سایش های ممکنه با سطوح فلزی می باشد. در واقع اگر این وسایل به صورت مداوم روغن داشته باشند می توانند تا مدت ها کارایی داشته باشند. از سوی دیگر یاتاقان ها با روانکاری اجزای موتور سبب افزایش راندمان موتور می شوند؛ به این معنا که با کاهش اصطکاک و فرسایش، استفاده گسترده از موتور خودرو را برای سرعت های بالا تسهیل می کنند.

منظور از یاتاقان ماشین چیست؟

یاتاقان ماشین یکی از لوازم مورد استفاده در خودرو ها می باشد. بدون استثنا همه خودروها دارای یاتاقان هستند. این وسیله کوچک اجازه حرکت مشخصی را بین برخی از قطعات داده، به این صورت که قطعات بتوانند به نرمی و به طور گسترده ای بر طبق حرکت مجازشان به صورا دورانی یا خطی حرکت نمایند.