سیلوی توزیع ذخیره مصالح گرم

آنچه در این مقاله می خوانید...

تولید و توزیع انواع سیلو مصالح سرد و قطعاتمقاوم سازی سیلوها به روش FRPتوزیع انواع سیلوی سیمان ۱۰۰ تنیمشخصات فنی سیلو توزیع
سیلو توزیع

سیلوی توزیع مصالح یکی از قسمت های مهمی است که در کارخانجات مختلف و برای نگهداری مصالح سرد و گرم از آن استفاده می شود.

سیلوی توزیع در واقع می تواند مقدار مورد نیاز را در اختیار خط تولید قرار دهد. هزینه ساخت این سیلوها بستگی به مصالح استفاده شده در آنها دارد.

سیلو توزیع

تولید و توزیع انواع سیلو مصالح سرد و قطعات

سیلو توزیع مصالح سرد

انواع سیلوی سیمان و مصالح دیگر توسط مهندسین و متخصصین مجرب به کشور صورت گرفته و باعث می‌شود تا بتوان ذخایر مورد نیاز مصالح   قطعات را در آن به خوبی جای داده و در زمان مورد نیاز از آنها استفاده کرد.

سیلوهای ساخته شده برای استفاده و نگهداری از شن وماسه دانه بندی شده، نیز استفاده می‌شود.

این سیلوها محل نگهداری انواع مصالح یا مواد اولیه بوده و آنها را به بهترین شکل ممکن نگهداری می‌کند بدون اینکه در کیفیت این مواد تغییری به وجود بیاید.

برخی بر این باور هستند که کسی که طرح ساخته سیلوها را ابداع کرد فردی آمریکایی به نام فرد هاتچ می باشد.

تولید این سیلوها از ابزارهای بسیار قدرتمند و قطعات و مواد و مصالح بسیار باکیفیت صورت گرفته است.

و سبب شده است تا بتواند به راحتی از تمام کیفیت و مرغوبیت اجناس داخل آن به خوبی نگهداری کند.

امروزه استفاده از این سیلوها برای نگهداری موادی مانند سیمان و مواد و مصالح و دیگر قطعات بسیار ضروری و مورد استفاده است.

چرا که با پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان و همچنین نیاز روزمره به استفاده از آنها در تکمیل تکنولوژی های سابق و همچنین ابداع تکنولوژی‌های جدید بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاوم سازی سیلوها به روش FRP

طراحی سیلوهای بتنی از ویژگی بسیار بارزی برخوردار است و در طراحی سیلوها باید نهایت دقت و علم و تکنولوژی را به کاربرد روش‌های زیادی برای مقاوم سازی سازه هایی نظیر سیلوها وجود دارد که می‌توان از این روش‌ها به روش frp نیز اشاره کرد. مقاوم سازی سازه سیلو و ساختمان ها با اضافه نمودن دیوار برشی و مقاوم سازی سازه و مقاوم سازی ساختمان با استفاده از انواع بادبند های فلزی نیز امکان پذیر است همچنین با استفاده از میراگر یا دمپر می‌توان این سازه ها را مقاوم سازی کرد.

استفاده از تکیه گاه متمرکز پاندولی، راکت های فلزی و بتنی، بادبندهای کمانش تاب و جداگرهای لرزه ای نیز از دیگر راه‌های مقاوم سازی سازه ها می باشد، اما روش مقاوم سازی با frp بهترین نوع این مقاوم‌سازی هاست.

در این روش به منظور تقویت سازه های بتنی برای تحمل بارهای وارد شده بر سازه و بهبود نارسایی های ناشی از فرسایش، افزایش فرم پذیری سازه و یا سایر عوامل دیگر با استفاده از مصالح مناسب و شیوه‌های اجرایی درست اجرا می گردد.

در یکی از این روش ها می توان به استفاده از کامپوزیت به شکل پلیمرهای مسلح شده با الیاف fiber reinforced polymers که به اختصار frp نامیده می شود استفاده کرد, در این روش مدرن مقاوم سازی و جایگزینی مصالح سنتی و شیوه‌های موجود شناخته شده و از مصالح frp که از ترکیب الیاف رزین ساخته می شود و در فرآیند مقاوم سازی از رزین اپوکسی برای ایجاد لایه یکپارچه و چسباندن سیستم به سطح بتن زیرین و ایجاد پوشش به منظور محافظت مصالح ساخته می شود استفاده می شود.

Frp به دلیل وزن کم و سرعت اجرایی بالا همچنین داشتن مقاومت بالا و عدم ایجاد محدودیت های معماری در ساخت ساختمان ها و بخصوص سیلوهای مصالح به منظور حفاظت از مصالح یکی از بهترین روش‌های تاکید شده می‌باشد.

توزیع انواع سیلوی سیمان ۱۰۰ تنی

توزیع انواع سیلوی سیمان ۱۰۰ تنی

توزیع سیلوی سیمان بسیار از اهمیت ویژه ای قائل بوده و توانسته است نیاز کشور را برای تامین این نوع انبارهای نگهداری و سیلوها تامین نمایند. مواد اولیه در ساخت سیلوهای سیمانی از مهم ترین فاکتورهای ساخت در کشور میباشد .

استفاده از آن ها برای حفظ و نگهداری کیفیت مواد بسیار مورد توجه است این سیلوها در ظرفیت های متفاوتی ساخته شده که از این ظرفیت‌ها می‌توان به سیلوی سیمان نیز اشاره کرد که قابلیت نگهداری از مواد و مصالح ساختمانی به خصوص سیمان را در خود دارد.

ظرفیت های دیگری برای نگهداری از مواد و مصالح و سیمان در ساخت این سیلوها به کار گرفته شده است که مشتریان با توجه به نیاز خود و همچنین ظرفیت مورد نظر می‌توانند آنها را سفارش داده و پس از طی مراحل فنی و ثبت و تایید استفاده از آنها و ساخت این سیلوها اقدام به انجام آن نمایند.

امروزه استفاده از انواع سیلوی سیمانی یکی از احتیاجات بسیار بارز هر شهر و استانی می باشد تا بتواند مواد و مصالح ساختمانی خود را به راحتی تامین نماید و استفاده از این سیلو ها سبب می شود تا در زمانی که شهرها و استان‌ها توان مبادلات با یکدیگر را نداشته و به هر دلیلی دچار قطع ارتباط شده باشند به راحتی بتوانند نیاز خود را تامین کنند و حتی به شهرهایی که دچار کمبود این مصالح شدند ارسال کنند.

مشخصات فنی سیلو توزیع

رعایت مشخصات سیلو توزیع در ساخت آن بسیار حائز اهمیت است. این سیلوها  دارای ویژگی های خاصی از جمله دیواره های بسیار پر قدرت و مقاوم استفاده از قطعات الکتریکی برای تامین نور آن و مقاوم سازی شده در برابر هرگونه عوامل محیطی و زمین شناختی می باشد.

مشخصات بسیار دیگری وجود دارد که در اینجا به اختصار چند نمونه از آن ها را ذکر کردیم برای خرید سیلوی توزیع باید تمام مشخصات فنی آن را به صورت جزء به جزء در اختیار متخصصین قرار داده تا آنها با تعیین و محاسبه تمام این عوامل در زمینه خرید این محصول تصمیم گیری نموده و خرید رضایتمندانه را داشته باشیم همچنین در خرید این سیلوهای توزیع و ساخت آن ها، مشتریان می توانند با مشاورین و متخصصین این امر ارتباط حاصل کرده و پس از جمع آوری کامل اطلاعات، اقدام به احداث این سیلوها نمایند.

اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است داشتن انبارها و سیلوهایی برای نگهداری از مواد ضروری خود به خصوص مواد اولیه ساخت و ساز و همچنین قطعات مورد نیاز صنعتی می باشد.

بنابراین توصیه می‌شود که بسیاری از کسانی که دارای کارخانه‌ها و تولیدی‌های بزرگی در این زمینه هستند با خرید و استفاده و تاسیس این سیلوها، منابع مورد نیاز خود را برای ساخت قطعات و همچنین مصالح مورد نیاز خود تامین نمایند.